Myrsteg&myrkryp

Millimetervis går det framåt. Kändes nästan som om jag stod överst på prispallen när sjukgymnasten hurrade och lovordade mina framsteg! Dessa framsteg bestod av att jag kunde framkalla en fläskig dubbelhaka, liggande utan att spänna fel muskler i halsen. Samtidigt har träningen av att framkalla denna dubbelhaka varit svettigare än alla distanspass på myr tillsammans. Tänkt er, att ni tänker, nu ska jag inte tänka en enda tanke. Vips så tänker man: Hej! Jag tänkte inte på någonting! Och i samma veva tänker du: Fan jag tänkte..
 
Ungefär lika lätt har det varit för mig att inte spänna nack/halsmuskler på fel sätt. Ena sekunden har jag inte spänt, för att i samma veva gå tillbaka till 6års missbrukande av fel muskler och spänt med just dom jag inte ska spänna.
Men jag har haft massor av tid iochmed min sjukskrivning och lärt mig använda rätt muskler och inte fel. Så nu blir det tuffare, jag ska framkalla den fläskiga dubbelhakan.. Sittandes. 
 
100 resor svårare och hur jäkla kul är det med en fläskig dubbelhaka som pris, för att jag lyckats använda mig av muskler för att hålla upp huvudet som alla andra använder utan att tänka på det.
 
Så nu har jag motivation att få fram denna omtalade, fläskiga dubbelhaka sittandes och även radera denna fläskiga dubbelhaka för gott, då jag vill att mitt pris ska vara smärtfrihet UTAN fläskig dubbelhaka som bevis på detta.
 
Ja allt löser sig med lite hjälp, vilja och våld. Våld i form av att jag måste plåga mig själv med tanken av att bli sjukpensionerad före 40års ålder.
 
Men jag har släppt bitterheten och plockat fram beslutsamheten istället. Det som stör mig mest just nu är en mindre king biverkning av medicinen. Myrkryp i benen till en början när jag ska sova, som sen övergår till att mina ben känner för att ta sig en svängom tango när jag väl somnat. Jag väcker alltså mig själv flera gånger under natten av att mina ben lever sitt eget liv. Men minst en månad ska man försöka innan man kan säga att det är en bestående biverkning och försöker med något annat.
 
Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla SATC innan jag kryper ner i sängen med mina myrkryp!
 
Och försöker drömma mig tillbaka

Kommentarer
Postat av: aegnes

Gullegumman! Du är så underbart härlig i all din värk och träning. Skriv kåserier och skicka till nån tidning!!! Älskar dig <3<3<3

2012-12-11 @ 04:48:29
Postat av: Niina

Tänkte precis skriva samma sak... skriv en bok! <3

2012-12-12 @ 00:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0