Det här med abstinens

Det skulle verkligen vara intressant att veta hur psykisk min snus-abstinens faktiskt är. Om Jani tex. hade bytt ut all snus i dosan till nikotinfria utan att jag visste om det, hade jag då haft världens myrkryp och nerverna utanpå kroppen? Eller hade det blivit värsta placeboeffekten så jag inte märkte någon skillnad och blev lugn som en filbunke i tron om att det var "riktig" snus och riktigt känner hur nikotinet vandrar genom kroppen?
Hursomhaver så har vi nog fått en liten inblick i hur det kan tänkas komma bli för stackars Jamppa den dagen vi bakar bulle i ugnen. Inte lätt bokstavligt talat. Även utan abstinens så har jag rätt hett temperament, så plussar vi på abstinens på det så blir jag nog rent ut sagt ett smärre helvete att leva med. Men han har tålamod med mig, min älskade karl!
Utöver min snus-misär så har det varit en bra söndag. Drog ihop en smörgåstårta sådär helt plöbe. Linda har varit här och bakishängt och Niina droppade förbi och smaskade på ovannämda smörgåstårta, som faktiskt blev jävligt god om jag får säga det själv!
Nu ska jag fortsätta suga på en kall Norrlands guld och kolla hockey.
Om man ska janka om snuset så hade kvällen varit perfekt om jag hade haft en brännande prilla under läppen. Men det har jag inte.
Så 9/10 ligger det på en skala just nu.
Inom kort hoppas jag att 10/10 kan upplevas utan snus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0